De Amerikaanse rockband Kiss heeft een deal gesloten met Pophouse Entertainment Group. De deal omvat de verkoop van hun muziekcatalogus, merknaam en intellectuele eigendommen. Daar krijgt de groep meer dan 300 miljoen dollar (ongeveer 277 miljoen euro) voor.
In het nieuws: De Amerikaanse rockband Kiss, bekend om hun flamboyante outfits en hits als I Was Made for Lovin’ You en Rock and Roll All Nite, heeft een deal van meer dan 300 miljoen dollar gesloten met Pophouse Entertainment Group, een Zweeds entertainmentbedrijf dat eerder al verantwoordelijk was voor de ABBA Voyage-shows in Londen.
Digitale toekomst: De bandleden, Paul Stanley, Gene Simmons, Tommy Thayer en Eric Singer, benadrukken dat dit geen “verkoop” is, maar een samenwerking met Pophouse om hun muziek en merk te bewaren voor toekomstige generaties. Pophouse wil digitale avatars van Kiss ontwikkelen en daarmee concerten realiseren net zoals ze dat eerder al met ABBA deden. Ook zijn er plannen voor een biopic, documentaire en andere interactieve experiences.
De deal met Pophouse is gericht op een langetermijnvisie. “We willen Kiss introduceren bij fans die hen nog nooit live hebben gezien”, vertelt Per Sundin, CEO van Pophouse, via ABC News. Ook de leden van de band zijn enthousiast over de mogelijkheden. De eerste avatarshow zou in 2027 verschijnen en zou van start gaan in Noord-Amerika.