Dit zijn de 5 meest voorkomende klachten bij online shoppen

De laatste jaren wordt er steeds meer online geshopt. Zo werd er vorig jaar meer dan 9 miljard euro uitgegeven aan online shopping, dat meldt BeCommerce. Dat leidt echter ook tot een stijgend aantal klachten. In de eerste acht maanden van dit jaar waren dat er al meer dan 1.000 meer dan vorig jaar. We zitten nu al aan 6.203. En het jaar is dus nog niet eens helemaal om. Dit zijn de 5 meest voorkomende klachten in verband met online shoppen.

5. Misleidende reclame

[media-credit name=”Giphy” align=”alignnone” width=”500″][/media-credit]
Er kwamen 143 klachten binnen over misleidende reclame.

4. Iets krijgen dat je niet besteld hebt

[media-credit name=”Giphy” align=”alignnone” width=”500″][/media-credit]
157 mensen dienden klacht in omdat ze een product of een dienst ontvingen die ze niet besteld hadden.

3. Wat je krijgt is niet exact wat je besteld hebt

[media-credit name=”NBC” align=”alignnone” width=”500″][/media-credit]
Er werden 310 klachten ingediend omdat klanten iets anders hadden besteld dan wat ze kregen.

2. Je wordt opgelicht

[media-credit name=”rockcomedyfilm.com” align=”alignnone” width=”500″][/media-credit]
Met meer dan 1.660 klachten staat ‘Frauduleuze praktijken’ op de tweede plaats van meest voorkomende klachten.

1. Je product wordt gewoon nooit geleverd

[media-credit name=”Imgur” align=”alignnone” width=”500″][/media-credit]
Maar op nummer één, met 3.189 klachten, staat het niet leveren van bestelde producten. Dat is bijna een verdubbeling ten opzichte van 2016 en het jaar is nog niet eens om.