Markten:
Markten inladen...

DINSDAG 11 AUG

Business 24/7

Zoeken
scrollTop top

Dominique Leroy (Proximus): “Bepaalde klanten kunnen we vaak niet helpen, omdat hun problemen te complex zijn”

Logo Business AM

04/01/2018 | wouter.veeckmans@gmgroup.be | 2 min leestijd

2017 was een slecht jaar voor telecomoperator Proximus. Dat heeft topvrouw Dominique Leroy toegegeven. Het bedrijf werd overstelpt met klachten over onder andere late leveringen, facturatie en kon soms weinig oplossingen bieden of antwoorden geven. Nog volgens Leroy kan Proximus bepaalde klanten vaak niet onmiddellijk helpen, omdat hun problemen soms héél complex zijn.

Radiopresentator Sven Pichal bundelde vorig jaar in De inspecteur op Radio 2 een lange lijst van klachten van Proximus-klanten. Vandaag heeft de CEO, Dominique Leroy, voor het eerst geantwoord op de klachtenlijst: “2017 was geen goed jaar. Eind 2016 deden we een grote promotie waar we een tv-toestel koppelden aan onze Tuttimuspacks. Die levering liet vaak op zich wachten, met veel klachten tot gevolg. Ook waren er veel facturatieproblemen voor klanten die van onze bestaande diensten overschakelden naar nieuwe packs. Antwoord en oplossing kwamen er vaak te laat.”

Het callcenter van Proximus krijgt dagelijks zo’n 45.000 vragen van klanten binnen. De meeste daarvan kunnen volgens Leroy onmiddellijk opgelost worden. “Maar complexe problemen vragen soms wat meer tijd”, beweert de CEO. “Een ander probleem binnen het telecombedrijf is dat de verschillende diensten niet goed met elkaar communiceren. We werken nu aan systemen waar alle informatie gecentraliseerd wordt. Ook zorgen we voor betere opleidingen en tools voor de medewerkers in de callcenters zodat ze de klanten beter kunnen helpen. Het zal nog wel even duren voor alle problemen opgelost raken.” De topvrouw vreest dat de facturatieproblemen van bestaande klanten nog tot de zomer van 2018 kunnen aanslepen, maar ze heeft ook goed nieuws: het tarief van nieuwe packs als Tuttimus, Mobilus en Familus gaat dit jaar niet omhoog.


Logo BusinessAM

Business AM | Zo gezegd

Watermark

‘Een politicus die in 2021 aan de macht komt, gaat naar een feestje dat afgelopen is. Er valt niets anders meer te doen dan de afwas.’

Denker Yuval Harari
Logo Business AM

Business AM | Zo gezegd

Yuval Harari

‘Een politicus die in 2021 aan de macht komt, gaat naar een feestje dat afgelopen is. Er valt niets anders meer te doen dan de afwas.’

Denker Yuval Harari
Quote Merkel

‘We moeten op Europese schaal handelen om goed en versterkt uit deze crisis te komen.’

Duits bondskanselier Angela Merkel
Zo gezegd: Gita Gopinath

‘De coronacrisis is veel groter dan de bankencrisis. Een schok als deze hebben we niet meegemaakt sinds de Grote Depressie. Misschien is dit wel de Grote Lockdown.’

Gita Gopinath, de hoofdeconome van het IMF

Quote van de dag Elon Musk

‘Ik denk dat de universiteit er in essentie is om plezier te maken en om te bewijzen dat je je huiswerk kan maken. Maar ze is er niet om te leren.’

Elon Musk
zo gezegd michel barnier

‘Er zijn veel ernstige verschillen tussen het VK en de EU over de toekomstige handelsrelatie. Een akkoord is mogelijk… al is het moeilijk.’

Michel Barnier, hoofdonderhandelaar brexit voor de EU
Logo Business AM

Business AM | Stocks