Topmerken passen slogans aan voor vaccinatiecampagne in Duitsland

Sportwagenbouwer Porsche heet even Impfen (“vaccineren”) en de slogan “Nespresso. What else?” wordt “Impfen. What else?” Het zijn maar twee voorbeelden van een campagne die het Duitse bedrijfsleven lanceert.

Het Berlijnse reclamebureau Antoni kon bijna 200 bedrijven ervan overtuigen om hun logo of bedrijfsslogan te wijzigen voor een gezamenlijke campagne die de Duitse bevolking wil aanzetten om zich (nog eens) te laten vaccineren.

Onder meer de autobouwers Porsche, Mercedes en BMW maar ook fastfoodrestaurants als McDonald’s en Burger King of winkelketens als Lidl en C&A doen mee. Bild, het grootste dagblad van Duitsland, gaf de deelnemende bedrijven gratis de (dure) pagina’s 2 en 3 om hun aangepaste logo’s te publiceren.

De campagne gebruikt de hashtag van de overheid, #ZusammenGegenCorona, en kreeg applaus van de nieuwe bondskanselier Olaf Scholz.

(lb)

Meer