De website voor thuisleveringen door Delhaize kent grote storingen. Ook andere online boodschappendiensten kreunen onder een toevloed van bestellingen.
‘Gezien de huidige uitzonderlijke situatie waarin we ons bevinden, is onze website momenteel overbelast en zijn de meeste tijdslots voor de komende dagen, zowel voor Collect als Home Delivery, al helemaal volzet’, meldt Delhaize woensdag via sociale media.
Home Delivery is de thuisleveringsdienst. De overbelasting is vooral slecht nieuws voor ouderen en zieken die slecht te been zijn. Via Collect kunnen consumenten online hun boodschappenlijst doorgeven, waarna de bestelling klaargezet wordt in een afhaalpunt.
De gelijkaardige dienst Collect&Go van Colruyt moest ook al klanten ontgoochelen. De belangstelling was de voorbije dagen zo massaal, dat Collect&Go een bestelstop invoerde.
‘Tot nader order gaan de Colruyt-winkels geen reservaties meer klaar maken. De drukte in de winkels zorgt ervoor dat de medewerkers de Collect&Go’s niet meer kunnen klaarmaken’, klonk het dinsdag op sociale media.
‘Door een uitzonderlijke toename van bestellingen, raken de tijdsloten snel vol voor afhaling in winkel en thuislevering’, meldt ook Carrefour op zijn website.