Jimin (BTS) was grootste influencer op Paris Fashion Week en bracht 17 miljoen dollar op voor Dior

Jimin van de Zuid-Koreaanse popsensatie BTS werd onlangs aangesteld als nieuwe global ambassador voor Dior. En dat bleek een gok die al meteen z’n vruchten afwerpt voor het modehuis.

In het nieuws: Jimin was aanwezig op de show van Dior tijdens Paris Fashion Week en dat ging allesbehalve onopgemerkt voorbij. Zo blijkt nu dat hij de grootste influencer van de volledige modeweek was.

Meer details: De populariteit van BTS is duidelijk nog niet aan het afnemen. De zeven leden van de groep focussen zich momenteel op hun solowerk in voorbereiding op hun verplichte legerdienst. Daar horen ook individuele brand deals bij. Jimin was zo het eerste lid van BTS dat aangekondigd werd als gezicht van een groot modehuis. Sinds kort is hij namelijk global ambassador voor het Franse modehuis Dior. En dat werd meteen een succesvolle samenwerking.

Jimin

Het event: Jimin reisde vorige week af naar Parijs voor Paris Fashion Week. Hij werd daar door Dior uitgenodigd om als global ambassador aanwezig te zijn bij de voorstelling van de mannencollectie voor Autumn/Winter 2023. Bij zijn aankomst werd de zanger opgewacht door duizenden fans en ook op de show zelf waren alle camera’s op hem (en zijn groepsgenoot j-hope) gericht.

Ook op sociale media werd er volop gesproken over de aanwezigheid van Jimin bij de modeshow. Zo waren de hashtags #JIMINxDIOR en #JiminAtDiorFashionShow urenlang trending. En die aandacht op sociale media was enorm lucratief voor Dior.

Earned Media Value

De eindbalans: 17 miljoen dollar

Het bedrijf Lefty, dat gespecialiseerd is in influencer marketing, berekende de waarde van de verschillende influencers die aanwezig waren op Paris Fashion Week. Daarbij ontdekten ze dat Jimin de populairste influencer op Paris Fashion Week was.

  • Hij zou zo maar liefst 17 miljoen dollar (15,7 miljoen euro) opgebracht hebben voor Dior in EMV, ofwel Earned Media Value, dus de waarde van het merk op sociale media.
  • Dat komt vooral door de vele likes op de foto’s van Jimin op Instagram en Twitter. De content van Jimin was goed voor 54 procent van de totale EMV van Dior op Paris Fashion Week 2023.
  • De EMV van Dior steeg dit jaar ook met maar liefst 370 procent naar 31,5 miljoen dollar (29,1 miljoen euro). Daarmee werd Dior met voorsprong het populairste modehuis van Paris Fashion Week 2023.
  • De EMV van Dior lag zelfs meer dan dubbel zo hoog als nummer twee Saint Laurent (15,7 miljoen dollar of 14,5 miljoen euro).
Meer