JBC, Ici Paris XL en Torfs organiseren voor verenigingen online variant van wafelbak

De modeketens JBC, Torfs, Brantano, Ici Paris XL en ZEB lanceren samen met het online geldinzamelingsplatform Trooper de actie #Shopinjekot, waarmee verenigingen een graantje meepikken van de verkoop in die winkels.

Trooper werd in 2015 opgericht om verenigingen een hart onder de riem te steken. Het werkt als volgt: u gaat naar de site, klikt op de pagina van uw favoriete vereniging en van daaruit kunt u doorklikken naar een van de webshops. Als u daar iets koopt, steunt u automatisch uw vereniging voor 5 procent van het aankoopbedrag. U betaalt zelf niets extra.

Win-win

Het platform strikte nu enkele grote namen voor een actie die verenigingen met open armen ontvangen in coronatijden. Onder meer JBC, Brantano en Torfs scharen zich achter de actie #Shopinjekot, een verwijzing naar de uitspraak ‘Blijf in uw kot’ van minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open Vld). Daarmee willen ze het platform extra in de verf zetten.

Het is ook een win-winsituatie. Winkels vallen door de coronamaatregelen terug op hun online verkoop en het verenigingsleven valt helemaal stil. Beide kanten profiteren er dus van.

Maatschappelijk belang

‘We willen dat verenigingen na deze moeilijke periode weer paraat staan en genoeg geld hebben. Want zij zijn zo belangrijk voor onze maatschappij. Daarom doen we hieraan mee’, zegt Torfs-CEO Wouter Torfs.

Ook Vlaams minister van Economie Hilde Crevits (CD&V) reageert tevreden. ‘Prachtig initiatief’, klinkt het. ‘Iedereen kent wel iemand in een vereniging en daarom is het fantastisch dat onze bedrijven hen willen ondersteunen. Onze samenleving is gebouwd op het verenigingsleven.’

Lees ook:

Meer
Markten
Mijn Volglijst
Markten
BEL20