In het schandaal rond het krantencontract kijkt ook de grootste mediaspeler in eigen boezem: DPG Media start eigen intern onderzoek

Het kon moeilijk anders, nadat bij Bpost een interne audit voor een enorm effect had gezorgd: ook DPG Media start met een audit rond het toekennen van het krantencontract. Dat contract, dat jaarlijks voor 175 miljoen euro aan belastingsgeld uitdeelt, moet garanderen dat uitgevers hun kranten en tijdschriften aan een goedkoop tarief kunnen bussen. Zowel in 2015 als in 2022 zou Bpost die concessie binnen gaan halen: elke concurrent viel telkens weg.

De context: Een interne audit bracht binnen

Dit premium artikel is exclusief voor abonnees
Lees nu 3 artikels gratis per maand!
Denk jij vooruit, aan de toekomst van morgen? Business AM is jouw leidraad doorheen verandering. Hol niet achter de feiten aan en maak deel uit van Vlaanderens snelst groeiende business website.
Al abonnee? Log in en krijg toegang tot alle premium artikels.
Meer premium artikelen
Meer