Hoe laat je binnendienst en buitendienst goed samenwerken?

Geschreven met input van OutSmart

Bedrijven die werken met een buitendienst (de mensen op de weg) en een binnendienst (de mensen op kantoor) kunnen soms vervelende miscommunicaties hebben. Als een klant namelijk naar kantoor belt, kan het soms al te laat zijn om de buitendienst op de hoogte te stellen van de wensen van de klant. Het is daarom belangrijk om de binnen- en buitendienst goed op elkaar af te stemmen. Het magische woord in deze is ‘communicatie’. In dit geval hebben we het niet over goede telefoons, maar over goede software om de workflow goed te houden. Een goede aanbieder van workflow software is OutSmart. Deze mensen hebben workflow software gemaakt waarmee binnen- en buitendienst veel beter kunnen samenwerken.

Een voorbeeld

Stel, je hebt een loodgietersbedrijf en je wilt het werk van de monteurs goed kunnen bijhouden, dan is de software van OutSmart alles wat je nodig hebt. De monteur kan namelijk een app downloaden op zijn of haar telefoon en daarin zijn bezigheden registreren. Deze gegevens worden dan automatisch verzonden naar kantoor waar alles in de betreffende rapportage wordt opgeslagen. Dat heeft als voordeel dat de mensen op kantoor meteen kunnen zien wat de status van de opdracht is en uiteindelijk is het een fluitje van een cent om de klant een correcte factuur op te sturen.

De workflow software van OutSmart zorgt dat jij prettig door kunt werken

Een van de dingen die je workflow ontzettend kan vertragen, is het bijhouden van de rapportage. Veel bedrijven werken nog met losse formulieren die door de monteur moeten worden ingevuld en die vervolgens op kantoor verwerkt moeten worden. Daardoor ben je heel veel tijd kwijt aan de rapportage terwijl je daar geen geld meer mee verdient. Het is daarom beter om goede workflow software aan te schaffen, omdat je dan veel tijd kunt besparen. Bovendien zorg je er ook voor dat je altijd precies weet wat een monteur gedaan heeft op welk moment zodat je altijd precies weet wat nog gedaan moet worden om de opdracht af te ronden. Zo kun je je klant een duidelijke planning presenteren wat voor een klant ook heel fijn werken is. Deze kan namelijk snel een goede offerte ontvangen bij aanvang en kan precies zien welke taken gedaan zijn.

Welk pakket is voor jou het meest geschikt?

Als je gebruik wilt maken van de software van dit bedrijf, dan kun je kiezen uit drie pakketten. Je kunt kiezen voor de ‘basis’ ‘team’ en ‘pro’ variant. Iedere variant komt met een aantal functies waarbij de ‘pro’ de meeste functies heeft. Hetzelfde geldt voor de bijbehorende apps, ook deze verschillen onderling op het gebied van het aantal functies dat je kunt gebruiken. Mocht je de software eerst eens willen testen, dan behoort dat tot de mogelijkheden. Je kunt een proefperiode van 30 dagen aangaan zonder dat je daar verder kosten voor hoeft te betalen.