Estée Lauder maakt reclame voor gezichtscrème op het ISS

Het beautyconcern Estée Lauder stuurt een paar flesjes gezichtscrème naar het ruimtestation ISS voor een exclusieve fotoshoot.

128.000 dollar. Zoveel betaalt u voor een fotoshoot, vervoer inclusief, van een paar potjes gezichtsserum op het ISS. Mocht u het zich afvragen, want dat is wat Estée Lauder betaalt aan de ruimteorganisatie NASA om exact dat te doen.

A view from space

Een geavanceerde nachtcrème van de modegigant maakt de reis van circa twee dagen om vervolgens vier uur lang onder de sterren gefotografeerd te worden. Letterlijk, de fotoshoot zal plaatsvinden in de koepelruimte van het ISS, waar zeven ramen uitkijken op de ruimte en de aarde.

De fotoshoot zal ongeveer vier en een half uur duren. Er komen geen astronauten in voor en die zullen ook niet betaald worden voor de extra service.

In de lente komen de potjes terug naar de aarde. Een ervan zal geveild worden voor het goede doel. Of de antirimpelkwaliteiten nog bestaan op dat moment, is niet gegarandeerd.

Space-business

Voor wie toch even fronst bij het project: de fotoshoot vormt een onderdeel van het plan van NASA om handel te drijven in de ruimte. Het ISS is dus open for business. Ongeveer 5 procent van de tijd van de astronauten mag gaan naar commerciële activiteiten. Dat is zowat 90 uur werk per astronaut per jaar. Een missie van een astronaut duurt ongeveer zes maanden. Of de astronauten ook pakweg een opleiding fotografie meekrijgen, is niet geweten.

Estée Lauder is, weinig verrassend, het eerste beautymerk om een fotoshoot in de ruimte te organiseren.

Meer