Markten:
Markten inladen...

ZONDAG 05 APR

Business 24/7

Zoeken
scrollTop top

De nieuwste trends in de horecasector

Logo Business AM
Lifestyle

04/07/2019 | Dominique Dewitte | 2 min leestijd

Geschreven met input van Horecatraders.com

Uit onderzoek is gebleken dat de horecasector groeit, maar wat wordt er op dit moment allemaal verwacht van restaurants. Welke trends vallen op en welke ontwikkelingen zijn er in de horecasector?

Persoonlijke benadering

De tijd van het onpersoonlijke is voorbij. Gasten hebben namelijk steeds meer de behoefte aan een persoonlijke benadering. Dat komt doordat het tegenwoordig mogelijk is om vraag en aanbod naadloos met elkaar te verbinden. Klanten kunnen kiezen uit een veel groter aanbod en verwachten daarom ook meer. Ze willen verwend worden en een unieke ervaring rijker zijn wanneer ze een restaurant of andere horecagelegenheid verlaten en daar hebben ze best wat extra’s voor over. De Rabobank noemt dit zelfs de ‘Hybride Consument’. Kortom is het dus belangrijk dat horecagelegenheden zich onderscheiden. Gelukkig is de horecasector een van de meest geschikte sectoren om in te spelen op de belevenis. Je kunt namelijk de klant deel uit laten maken van de bereiding van zijn of haar gerecht.

Puur en eerlijk

In vele sectoren worden de woorden puur en eerlijk steeds belangrijker. De trend is door te voeren in het gehele productieproces. Denk hierbij aan verse en lokale producten, Fairtrade producten, maar ook aan de bereiding. De consument wil de bereiding van het product ervaren en zien dat het met aandacht wordt gemaakt. Dat kan getoond worden aan de hand van een verse bereiding. Echter, dit vergt natuurlijk ook meer apparatuur. Daarvoor kan er een blik geworpen worden op de website van de marktleider in keukenapparatuur, Horecatraders.com.

Tijd te kort

De consument heeft het constant druk en heeft met regelmaat geen tijd om te koken. Wel is de consument kritisch en geeft hij om de kwaliteit van het eten. Consumenten prefereren gezond en puur eten en kiezen voor meer ‘Fast Casual Dining’- en ‘Gastropub’-concepten. Bovendien is er een sterke toename te zien van online maaltijdconcepten. Daarbij kan gedacht worden aan HelloFresh en de Streekbox. Echter, de horecasector is niet de enige sector die gemakkelijke maaltijden aanbiedt. Ook zijn er steeds meer supermarkten die gezondere alternatieven aanbieden.

Kortom zijn er genoeg trends waar de horecasector kan op inspelen. Bovendien wordt er verwacht dat die trends nog een lange periode relevant zullen zijn.


Gelijkaardige artikels


Logo BusinessAM

Business AM | Zo gezegd

Watermark

Ik denk dat de universiteit er in essentie is om plezier te maken en om te bewijzen dat je je huiswerk kan maken. Maar ze is er niet om te leren.

Elon Musk
Logo Business AM

Business AM | Stocks

Logo Business AM

Business AM | Zo gezegd

Quote van de dag Elon Musk

Ik denk dat de universiteit er in essentie is om plezier te maken en om te bewijzen dat je je huiswerk kan maken. Maar ze is er niet om te leren.

Elon Musk
zo gezegd michel barnier

Er zijn veel ernstige verschillen tussen het VK en de EU over de toekomstige handelsrelatie. Een akkoord is mogelijk… al is het moeilijk.

Michel Barnier, hoofdonderhandelaar brexit voor de EU
Quote van de dag corona

We moeten rationeel blijven. Maar de kans om het virus in te dammen wordt kleiner. We bereiden ons ook voor op een pandemie.

Tedros Adhanom Ghebreyesus, directeur-generaal van de WHO
Goed gezegd Sanna Ma

De American Dream kan je best in de Scandinavische landen realiseren.

Sanna Marin, premier van Finland
zo gezegd Hillary Clinton

Niemand vindt Bernie Sanders leuk. Niemand wil met hem werken, en hij krijgt niets gedaan.

Hillary Clinton