Als het niet meer in de winkel te vinden is, zoeken we het elders. De coronacrisis heeft ook gevolgen voor de webshops.
Om van een echt ‘online’-effect te spreken is het nog wat vroeg, maar ook bij de grote online retailers zijn er natuurlijk gevolgen door de coronacrisis.
Geen stormloop, behalve …
‘Het is heel moeilijk om te zeggen welke producten we nu precies meer verkopen omwille van corona’, zegt bol.com in een verklaring aan Business AM. Zeker omdat bol.com het momenteel grotendeels op nonfood houdt, is er geen stormloop naar bepaalde producten.
Tenzij het over desinfectiegel gaat natuurlijk. Desinfectiegels worden sinds vorige week al een stuk meer verkocht dan vorig jaar rond dezelfde tijd. ‘De verkoop van handgels is verachtvoudigd. De verkoop van handschoenen is verdubbeld ten opzichte van dezelfde tijd vorig jaar’, klinkt het.
Daarnaast zijn er natuurlijk nog tal van producten die wel degelijk een sterke stijging zien. Maar of dat coronagerelateerd is, durven ze bij bol.com niet te zeggen.
Kinderen vermaken
‘Op dit moment hebben we bijvoorbeeld een Play-Doh in de aanbieding, we verkopen die meer dan ander.’ Er zijn ook promoties geweest op die klei. ‘Of dat nu komt omdat in Nederland kinderen met verkoudheid thuis moeten blijven vanwege corona en ouders meer klei kopen om hen te vermaken of een andere reden, is dus lastig om te concluderen.’